ترفند های وبلاگ

پاسخ سوالات

1390/11/5 9:11
نویسنده : علی
332 بازدید
اشتراک گذاری

سوال 1)سلام...
چه جوری میتونم فرمت یه عکسو با برنامه فتوشاپ تغییر بدم میشه دقیق بهم بگید باید چیکار کنم؟؟
ممنون.

جواب: بعد از این که عکس مورد نظر رو با فتوشاپ باز کردید از منوی فایل save asرا انتخاب و فرمت مورد نظر را انتخاب کنید و ذخیره کنید

......................................................................................................................................................

سوال2)سوال شده بود که

کسی میدونه چه طور وبم به دامنه وصل میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اطلاعات بیشتر : سلام من میخواستم وب پسرمو به دامنه اتصال کنم کاراشو انجام دادم ولی از متن زیر چیزی متوجه نمیشم میشه کسی بهم بگه ....اینم از متنی که گفتم:براي اتصال دامنه به وبلاگ ابتدا بايستي نام دامنه را توسط شرکتهاي ميزباني وب ثبت کنيد و سپس تنظميات زير را در قسمت DNS هاي دامنه خود قرار دهيد. ns1.niniweblog.com ns2.niniweblog.com منظور از dns چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

پاسخ:

DSNچيست؟
شايدتا به حال اصطلاح DNS را بارها شنيده باشيد، کسانی که وبگرد حرفه ای هستند، حتماDNS را بارها ديده و يا شنيده اند. DNS مخفف Domain Name Server"" است.
وقتی شما می خواهيد وارد سايتی بشويد، بايد آدرسweb server خود را در web browser خود وارد کنيد.يک روش برای مشخص کردن server ، دانستن IP آدرس آن است. مثلا 63.72.51.85=www.ciwcertified.com.. اما به حر حال همه کاربر ها ترجيح می دهند تا به جای استفاده از اين اعداد و ارقام از domain names استفاده کنند، چرا که استفاده کردن و به خاطر سپردن آنها به مراتب راحت تر است.
در حقيقت DNS، IP addresses را به اسامی مشخص و ساده ترجمه می کند. مثلا وب سرور سايت yahoo می تواند 65.20.35.79 باشد.( اعداد IP صرفا برای مثال است.) که می توان از صريق آدرس http://www.yahoo.com هم به آن دسترسی پيدا کرد.
هم domain name و هم IP address، کاربر را به يک وب سرور مشخص هدايت می کند، اما domain name، هم برای استفاده، و هم برای به خاطر سپردن به مراتب راحت تر است. بدون DNS کاربرها مجبور هستند برای وارد شدن به هر بخشی از اينترنت از اعداد خسته کننده IP address استفاده کنند.
يکی از راه های به خاطر سپردن domain name، يادگيری ساختار آن است. چيزی که بسيار مهم است انتخاب domain name است. شرکت های تجاری دقت بسيار زيادی در انتخاب domain name خود می می کنند، هر چه انتخاب domain name با دقت بيشتری صورت بگيرد امکان ارتباط راحت تر و سريع تر مخاطبين را بيشتر فراهم می کند. هر domain name هم منحصر به فرد است و هيچ دو فرد حقوقی و يا حقيقی هم نمی توانند از 2 domain name واحد و شبيه به هم استقاده کنند.
هر domain name از حروف و يا اعدادی تشکيل شده است که به وسيله نقطه از هم جدا می شوند.
مثلا http://www.yahoo.com را در نظر بگيريد،
قسمت www که server(host) name است.
Yahoo قسمت registered company domain name
و قسمت com يا همان domain category يا Top level Domain

----------------------------------------------------------------------------

اتصال  وبلاگ به دامنه

پس از خرید دامنه ، شما می توانید دامنه را به  وبلاگ خود متصل کنید. برای انجام این کار ، ابتدا  ارائه دهنده سرویس وبلاگ خود را از فهرست زیر انتخاب کنید :

 

  1. در مرحله دوم شما به وبلاگ خود وارد شوید و بخش "اتصال دامنه به وبلاگ " را انتخاب کنید .
  2. نام دامنه خود را  به طور کامل در محل مشخص شده وارد نمایید
    توجه :
    تنها نام دامنه خود را بدون http و یا www وارد کنید.
  3. اطلاعات درخواست شده را وارد نمایید و برروی "درج اطلاعات دامنه جدید " کلیک کنید .

 

......................................................................................................................................................

سوال 3) یک سوال دیگر که شاید برای اکثر دوستان پیش بیاید این است که حتما تا کنون تصاویر کوچک یا همان آیکون را در کنار نوار آدرس سایت در حال نمایش یا محل نمایش عنوان سایت، در برنامه مرورگر خود دیده اید، این تصویر کوچک اصطلاحا favicon نام دارد. در این مطلب قصد داریم چگونگی قرار دادن این آیکون ریز را به شما آموزش دهیم.

یاسخ:

برای انجام این کار دو مرحله باید صورت گیرد: آماده سازی آیکون – قرار دادن کد نمایش دهنده آیکون در کد قالب وبلاگ یا سایت شما

شما باید ابتدا یک تصویر ۱۶ در ۱۶ پیکسل آماده کنید. این کار را می توان با استفاده از برنامه های گرافیکی و یا سایت های مخصوص ارائه favicon انجام داد.فرمت فایل تصویری شما حتی الامکان باید یکی از این فرمت ها باشد تا در مرورگر قابل نمایش باشد: ico , png , gif
چنانچه با نرم افزارهای گرافیکی آشنایی ندارید یا امکان طراحی برای شما نیست ، سایت favicon.cc ‌این امکان را برای شما به راحتی میسر کرده است. کافی است به سایت مراجعه کرده و آیکون دلخواه خود را بسازید. این سایت قابلیت تبدیل تصویر مورد نظر شما به favicon را نیز دارد.
با توجه به اینکه در favicon محدودیت نمایش تعداد رنگ وجود دارد ممکن است طرح شما چندان چشمگیر در نیاید، پس نمی توان از گرافیک بالا یا جزییات زیادی بهره برد.
پس از طراحی در آن سایت ، فایل favicon را دانلود کنید. فایل دانلود شده بدین نام خواهد بود : favicon.ico
این فایل را در یک فضا آپلود کنید و آدرس آن را در کد زیر قرار دهید:

 

این کد را باید حتما بین عبارت های و قرار دهید (در سطر های اول کد قالب عبارت را پیدا کنید و کد آیکون را در سطر بعدی این عبارت قرار دهید)

پس از انجام این مراحل ، صفحه سایت خود را باز کنید تا آیکون را در کنار آدرس سایت ( در برخی مرورگر ها هم کنار عنوان سایت) ببینید.
توجه کنید که در اکثر مرورگر ها بلافاصله بعد از درج این کد در قالب ، آیکون نمایش داده می شود اما متاسفانه گاهی اوقات در مرورگر اینترنت اکسپلورر بعد از مدتی (معمولا بین ۱۰روز تا یک ماه) نمایش داده خواهد شد.

برای آپلود فایل ها نیز می توانید از این سایت هم استفاده کنید که اکثر فرمت ها را پشتیبانی می کند!

 به این ادرس هم مراجعه کنید

 سوال4)سلام.خیلی ممنون از اطلاعاتی که میدین.در مورد این favicon من نمیدونم کجا باید paste کنم.ممنون میشم جوابم رو بدین..

پاسخ: قسمت ویرایش قالب اول صفحه  به شکل زیر



 سوال 5)سلام.این کد توی صفحه ای که میخوایم مطلب جدید بذاریم کار نمیکنه.فقط توی قالب جواب میده.کدی داری که توی صفحه پست مطلب جدید جواب بده؟
در ضمن جای وب شما توی نی نی وبلاگ خالی بود.قبلا یه نفر تقریبا همین کار رو شروع کرد البته نه تا این حد ولی بعد از مدتی دیگه آپ نکرد.موفق باشید.

 

پاسخ:در  قسمت htmlکد را وارد و درج را بزنید و ارسال مطلب

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

نرگس
4 بهمن 90 23:12
سلام.خیلی ممنون از اطلاعاتی که میدین.در مورد این favicon من نمیدونم کجا باید paste کنم.ممنون میشم جوابم رو بدین..